МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ

- Організація методичної роботи та її результативність.

Методична робота будинку дитячої та юнацької творчості спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності з метою впровадження інноваційних технологій в навчально – виховний процес. В ході розв’язання проблеми закладу «Розвиток та реалізація творчого потенціалу гуртківців як частини духовної культури» на заняттях методичного об’єднання керівників гуртків, засіданнях творчих груп розглядались питання теоретичного характеру, проводились ділові ігри, моделювання виховних заходів, поповнювався банк педагогічних ідей роботи з окремими категоріями дітей (схильними до правопорушень, дітьми-сиротами та позбавленими батьківського піклування, важковиховуваними та обдарованими).

Організаційно-правові засади методичної діяльності в закладі визначалися Законом України «Про позашкільну освіту», «Положенням про позашкільний навчальний заклад», Концепцією позашкільної освіти та виховання, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, методичними матеріалами та публікаціями педагогічної преси.

На базі методичного кабінету БДЮТ з метою здійснення керівництва науково-методичною роботою працювала методична рада закладу. Форми і методи методичної роботи різноманітні й цікаві. Це - засідання педради (традиційні, презентації проекту). Постійно проводились методичні та педагогічні наради, психолого - педагогічні тренінги, семінари-практикуми з вивчення й застосування інтерактивних методів навчання, щоквартально проходили семінари по вивченню педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, методичні вісники, ділові ігри, конкурси, творчі звіти керівників гуртків, які атестуються. З педагогами проводилась робота по плануванню виховної роботи з вихованцями, надавались методичні рекомендації з питань проведення тематичних заходів, ведення документації, проведення позакласної роботи, надавалась допомога в написанні тематичних сценаріїв та проведенні свят.

Рівень педагогічної майстерності протягом трьох років значно зріс. У цьому відіграла певну роль система методичної роботи, сконцентрована навколо науково-методичної проблеми: «Особистісне зростання педагога як мета та результат педагогічного процесу».

Робота над проблемою активізувала методичну діяльність кожного керівника гуртка, сприяла підвищенню рівня його теоретичної підготовки.

В будинку дитячої та юнацької творчості систематично працює методоб’єднання керівників гуртків. Результати атестації показали, що методична робота в закладі стимулювала окремих педагогічних працівників до підвищення кваліфікаційної категорії. У процесі роботи над проблемою якнайкраще зарекомендували себе такі творчі групи:

- керівники гуртків, що працюють на базі будинку дитячої та юнацької творчості - працювали над впровадженням методу проектів, як однієї з інноваційних форм групової методичної роботи;

- педагоги позашкільники Тарасівського НВК, які працюють над вихованням патріотизму та любові до рідного краю засобами туризму;

- керівники вокально-хореографічного ансамблю «Веснянки», які впроваджують в життя програму «Обдарована дитина».

Здійснювалася змістовна робота з молодими керівниками гуртків. Кожен керівник гуртка протягом року працював теоретично чи практично над темою, яка базувалася на проблемі закладу. В рамках Школи молодого керівника гуртка протягом року проводились тренінги адаптації «Я крокую до майстерності».

Адміністрація закладу розуміє, що для того, аби методична робота в навчальному закладі була успішною та дієвою, а у керівника гуртків був стимул для розвитку, потрібно варіювати різні види діяльності, забезпечувати право на їх вибір самим педагогом. Особливістю закладу є те, що, крім членів адміністрації, які традиційно здійснюють процес планування, організації, керівництва і контролю, у цих процесах беруть активну участь й учнівська та батьківська громади.

Постійно приділяємо увагу керівникам гуртків, які докладають зусиль до власного професійного та особистісного розвитку й зростання, їх заохочення (робота керівників гуртків на довір’ї, нагородження грамотами закладу, відділу та департаменту освіти, занесення на районну Дошку пошани, представлення до нагородження премією імені П.Ф. Козуля.)

Будинок дитячої та юнацької творчості став справжнім методичним центром виховної роботи в районі. Методична робота закладу спрямовувалась на організацію семінарських занять для педагогів-організаторів і заступників директорів з виховної роботи шкілрайону. Методичний кабінет БДЮТ та педагогічні працівники закладу взяли активну участь у підготовці сувенірів для учасників та членів журі ІУ етапу всеукраїнської олімпіади юних математиків, що проходила в м. Кіровограді.

Одним із головних завдань роботи закладу є не тільки пошук найкращих прикладів педагогічного досвіду, але й свідоме вирощування педагогів, які здатні і бажають пізнати інтерес і радість від пошукової та дослідницької роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 413

Коментарi