• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Скарбничка керівника гуртка

/Files/images/B_PiTphZMjE.jpg

10 порад від В.О.Сухомлинського

1. Ми маємо справу з найскладнішим, з неоціненим, найдорожчим, що є в житті людини. Місія педагога - боротися за людину. 2. Об'єкт нашої праці - найтонші сфери духовного життя особистості, яка формує розум, почуття, волю, переконання, самосвідомість. 3. Виховувати людину – це передусім знати її душу, бачити і відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання – це самовиховання. 4. Успіх у навчанні – це стежка, що веде до того куточку дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть цей вогник і цю стежку. 5. Уміння володіти собою, тримати себе в руках – одна із найнеобхідніших умов, від яких залежить успіх педагога та його здоров'я. 6. Слово-могутній борець за людську душу. 7. Дитина стає байдужою до слова, яке не живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі думки і не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтесь байдужості, згаслого погляду людини. 8. Спонукайте дітей до читання - найважливішого засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця. 9. Доброзичливість, розумна доброта - ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємин педагога і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна творити. 10. Не давайте прорости в душах насінню зневіри в людину, підозрілості.

Поради педагогам для поліпшення настрою

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант). 2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж). 3. Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам. 4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій. 5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам’ятайте: думати про себе – ваш головний обов’язок. 6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

Якщо виникають конфліктні ситуації при спілкуванні

…виражати згоду вам допоможуть такі фрази: Це не викликає заперечень (сумніву)… Я готовий з цим погодитися… Мені близькі ці думки… Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)… Я теж хотів це (про це) сказати… Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається… Ніхто і не заперечує… Ви не образите іншого, якщо вираження своєї незгоди почнете зі слів: Мені так не здається… Я думаю по-іншому (навпаки)… Я дотримуюсь іншої думки… У мене інша (протилежна) точка зору… Я дозволю собі не погодитися з тобою… На жаль, не можу погодитися з тобою… Мені хотілося б висловити свою незгоду…

Поради щодо встановлення довіри

між

підлітком і педагогами в кризовий для них стан

1. Уважно вислуховуйте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте. Не показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою. 2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття. 3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка. 4. Впевнено опікуйтесь підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. 5. Використовуйте слова, речення, які сприятимуть встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти. 6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний іншим і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності. 7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього. 8. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.

Рекомендації педагогам щодо роботи з дітьми,

які відносяться до групи ризику

1. Необхідно дати відчути дитині, що вона належить до групи, класу, не відторгнута і займає важливе місце в колективі. Однак не можна примушувати її жити в "кучі” і обов’язково бути на очах. Кожен має потребу в тому, щоб побути наодинці з самим собою, тим більше дитина. 2. Заохочуйте дитину в тому, щоб вона дозволяла собі приємно проводити час, яке потребує взаємодію з людьми. 3. Виставляйте малюнки дитини, поробки, твори, одним словом, все те, що може зацікавити оточуючих. Це буде підвищувати впевненість дитини в собі, почуття самостійності. Хваліть її частіше. Допоможіть їй розпізнати та виразити приховані почуття, використавши для цього такі надійні канали, як малювання, роботу по дереву, ліплення, шиття ляльок, читання вголос розповідей, музику. Частіше запитуйте що вона відчула в тій чи іншій ситуації... 4. Дізнайтесь, з ким дитина хотіла б працювати в групі і хто з дітей має на неї найбільший вплив. Розробіть план дій для дитини його бажаним партнером. 5. Записуйте на аркуші паперу або реєструйте подумки скільки разів на день ви звертались до дитини і скільки разів ви висловили позитивні репліки і коментарі в її адресу. Перевіряйте цей "список” в кінці дня. Це буде нагадувати вам про ваше добре починання і про успіхи вашої дитини.

Вимоги до сучасного заняття

Загальнопедагогічні - врахування вікових та індивідуальних особливостей вихованців; - чітке визначення освітніх, виховних та розвиваючих завдань; - педагогічний такт і культурне мовлення; - створення атмосфери зацікавленості на занятті, розвиток пізнавальної самостійності вихованців. Психологічні - врахування вікових та індивідуальних особливостей вихованців; - чітке визначення освітніх, виховних та розвиваючих завдань; - педагогічний такт і культурне мовлення; - створення атмосфери зацікавленості на занятті, розвиток пізнавальної самостійності вихованців. Дидактичні - раціональне використання кожної хвилини заняття; - оптимальне поєднання різноманітних форм і методів роботи; - розвиток пізнавальних інтересів і активності вихованців; - опора на раніше сформоване заняття та навички; - індивідуалізація диференціація та інтенсифікація навчального процесу; - формування вмінь вихованців самостійно здобувати знання і застосо-вувати їх на практиці; - організоване завершення заняття. Гігієнічні - температурний режим; - норми освітлювання; - провітрювання - відповідність меблів у лабораторіях нормативам; - фізичний та психологічний комфорт вихованців.

Схема аналізу заняття гуртка

Керівник гуртка________________________________________________ Дата__________________________________________________________ Наповнюваність________________________________________________ Тема заняття___________________________________________________ Мета заняття___________________________________________________ Висновки______________________________________________________ Рівень у балах__________________________________________________ Бали: високий — 4, достатній — 3, середній — 2, недостатній — 1. Максимум — 100 балів.

І. Робота керівника гуртка на заняттях (максимальний бал — 48) 1. Робоче місце керівника гуртка. 2. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог. 3. Постановка мети заняття. 4. Активізація пізнавальної діяльності вихованців. 5. Викладання нового матеріалу: наступність, доступність, науковість. 6. Наявність пізнавально-творчих завдань. 7. Підбиття підсумків заняття. 8. Раціональне використання часу. 9. Педагогічний такт. 10. Впровадження інноваційних технологій. 11. План заняття. 12. Самоаналіз занять, самоосвіта.

II. Робота вихованців (максимальний бал — 24) 1. Стійкість уваги, зацікавленість. 2. Робоче місце керівника гуртка. 3. Активність вихованців під час занять. 4. Самостійна робота вихованців. 5. Дисципліна на заняттях. 6. Ступінь засвоєння матеріалу.

III. Оцінка діяльності керівника гуртка (максимальний бал — 28) 1. Підготовка до заняття. 2. Організація роботи гуртка. 3. Теоретичний рівень викладання. 4. Використання наочності, ТЗН. 5. Диференційний підхід до вихованців. 6. Методична майстерність. 7. Результативність заняття.

Цитати про виховання

Жити — значить працювати. Праця є життя людини.

Вольтер

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

А. Барбюс

...Немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою.

В. Бєлінський

Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів.

М. Пирогов

Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні.

О. Толстой

Люди, розбещені в дитинстві, зберігають особливий відбиток до кінця життя.

І. Тургенев

Дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність.

М. Чернишевський

Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є.

А. Чехов

Хто навчає і не виконує того, чого навчає, схожий на курку, яка, маючи крила, не літає.

Східна мудрість

Виховання — велика справа: воно вирішує долю людини.

В. Бєлінський

Для вченої й освіченої людини жити — значить мислити.

Цицерон

Знання складається із дрібних крихт щоденного досвіду.

Д. Писарев

Із найбільш диких лошат виходять найкращі коні, аби тільки їх як слід виховати й виїздити.

Плутарх

Неможливо виростити повноцінну людину без виховання в ній почуття Прекрасного.

Р. Тагор

Після хліба найважливіше для народу — школа.

Ж. Дантон

Учень ніколи не перевершить учителя, якщо бачить у ньому зразок, а не суперника.

В. Бєлінський

Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.

Т. Фулпер

Книги — кораблі думки, які мандрують по хвилях часу і бережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління.

Ф. Бекон

Книги — морська глибина, Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить.

І. Франко

Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він — досконалий учитель.

Л. Толстой

Щоб зробити дитину розумною і розважливою, зробіть її міцною і здоровою: нехай вона працює, діє, бігає , кричить, нехай вона знаходиться в постійному русі.

Ж.Руссо

Найбільша помилка при вихованні - це надмірна квапливість.

Ж. Руссо

Мистецтво виховання має ту особливість, що майже всім воно здається справою знайомою й зрозумілою, а іншим - навіть легкою, і тим зрозумілішою і легшою здається воно, чим менше людина з ним знайома теоретично і практично.

К. Ушинський

Любити дітей - це і курка вміє. А ось вміти виховувати їх - це велика державна справа, що вимагає таланту і широкого знання життя.

М. Горький

Вихователь сам повинен бути вихованим.

Карл Маркс

Дітям потрібні не повчання, а приклади.

Жозеф Жубер

Виховання є засвоєння хороших звичок.

Платон

Виховання є мистецтво, застосування якого повинне удосконалюватися багатьма поколіннями.

Іммануїл Кант

Кiлькiсть переглядiв: 690

Коментарi